måndag 2 februari 2015

Sommarjobb

Hallu!

Idag har jag sökt mitt första sommarjobb för i år. Är så himla nöjd med mig själv. Blir ganska nervös vid sådana tillfällen och backar ofta ut. Men jag vill verkligen ha det här sommarjobbet så igår skrev jag mitt CV och personliga brev. Idag så skrev jag ut dem på universitetet och åkte sedan dit.

Stället jag vill jobba på heter Ristorante Rodolfino, det är en Italiensk restaurang. Jag tror inte att bara italienare får jobba där, trodde det ett tag. Men det verkar ha ett krav på att alla måste kunna Italienska, för dem som arbetar där pratar alltid italienska med varandra, då jag har hört.
Men det verkade bra, det kändes bra när jag gick där ifrån. Hon som är chef över stället undrade vilka tidsperioder jag kunde jobba och sa att hon skulle behöva folk då. Så hoppas, hoppas att de hör av sig och jag får ett sommarjobb!

Vet att jag antagligen borde söka flera jobb för sommaren, men vill så gärna jobba på Rodolfino att jag inte vill söka något annat. Men vi får se vad jag gör.

Huvudsaken är att jag är nöjd med mig själv och vad jag har gjort idag.
Imorgon ska vi till Kungens Kurva och för hoppningsvis kommer jag kunna byta mig dumma mobil imorgon till en ny och fin.

Hoppas ni har det awesome,

Ciao!


Slänger in en liten rekommendation också, denna kille gör awesome sims hus och andra sims videosar. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar