lördag 31 januari 2015

Granita fail

Hallu!

Först och främst vill jag bara förklara varför det inte blev ett inlägg igår. Jag misslyckades inte med ”Don’t break the chain” utmaningen, jag valde bara att inte publicera ett inlägg igår. Det blev en ganska lång dag för mig även om jag inte hade skola. Jobbade hela dagen med mitt Sims 3 projekt som ska komma ut varje torsdag. Så jag jobbade med bloggen även om jag inte la upp ett inlägg.
Här är det misslyckade försökte, med mint smak

Idag åkte jag och Johan in till stan. Tanken var att bara åka till stan för att gå på H&M och leta efter skosnören, men det eskalerade ganska snabbt.

Vi gick till H&M, hittade skosnören till mig, men sen handlade vi lite mer.

Bl.a. en granita (slush) maskin som vi just nu försöker komma underfull hur den ska funka.
Granita är bland det bästa som finns, sjukt gott. För folk som inte vet det, här i Sverige kallas det för slush. Det är helt enkelt krossade is med smak, kommer från Italien ursprungligen från Sicilien.


Men det misslyckades… Vi lyckades inte göra granita. Men nu vet jag vad vi behöver göra för att lyckas nästa gång i alla fall.

Hoppas ni har det awesome,

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar