onsdag 28 januari 2015

Nästan för bra!

Hallu!

Först och främst, ska på info möte på teaterverket den 2:a februari! Yes! Ska bli så kul, längtar!
Jag är något extremt exalterat för den. Japp.

Men hur som helst,

Idag har jag varit en duktig student och pluggat mycket. Vilket för mig innebär, att ha läst en massa.
För mig som har dyslexi är det ett rent helvite just nu att läsa, det är så många komplicerade ord och det mesta är skrivet på ett sådant akademiskt sätt att jag vill bara kräkas på det. Hur klarar jag det då?
Tack vare musik. Fy sjutton, musik är det bästa som finns. Räddaren i nöden.
Stänger in mig i min egna lilla värld och låter musiken hjälpa mig att koncentrera mig.

Too bad att min mobil inte funkar annars kunde jag lyssna på musik även utanför lägenheten.

Musik är på riktigt nästan för bra. Vissa låtar när man lyssnar på dem, får man typ öron orgasm. Skojar inte, helt sjukt.

En sådan låt är Fireproof, av One Direction. Dräglar (ursäkta mig) nästan bara av taken på låten. När jag hörde den första gången visste jag skulle älska den. Så fort jag hör den blir jag glad. Vilket humör jag än är på så får den mig att bli glad. Låtarna som är lika bra som Fireproof gör det tyvärr svårare för mig att plugga, men äh! Jag blir ju glad av dem, funkar väl det med.

Även om ni inte skulle gilla One Direction, ge denna låt en chans. För den äger, inget som dem tidigare gjort och dem kanske aldrig kommer göra mer tyvärr.

Just listen.




Just nu är jag på något slags humör att jag vill lyssna på alla låtar jag någon sin har gillat eller älskat. Gud vad jag önskar att jag hade Spotify. Det vore bättre än iTunes, ganska säker på det.

Jaja, ett helt random inlägg, men det får duga

Lyssna ni på Fireproof, så tar jag mig och skaffar Spotify, tror jag.
Ha det awesome,

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar