torsdag 29 januari 2015

Ta det lugnt

Sov inget i natt, uuuuh.

När jag har ångest så håller den mig vaken oftast hela natten, ett par gånger har jag t.o.m. fått dynga.
Jag försöker att må bättre, jag försöker faktiskt varje dag. Det betyder inte att andra märker, men jag försöker.

Även om inte alla har ångest, tror jag att dem sakerna jag försöker göra för att må bättre kan vara ganska vettiga.

Tänkte faktiskt lista några av sakerna, även om ingen annan än jag läser det här eller om det inte är någon som är intresserad. Jag gör det här mest för att jag ska kunna gå tillbaka i framtiden och kolla vad jag försökte göra för att må bra.


  •  Lyssna på musik jag tycker om. Igår så skaffade jag Spotify Premium då lär det bli ännu lättare.
  •  Se fram emot saker. Imorgon ska jag t.ex. gå och se på en pjäs V.D heter den med min vän Victor och jag ser verkligen fram emot det.
  • Ta flera djupa andetag, man blir lugnare av det.
  •   Tänka mer positivt, av mer positiva tankar blir man helt enkelt gladare.


Bara att göra saker som får mig att må bra, blir allt mycket lättare. Sen att jag faktiskt gör saker för att allt ska bli lättare också, är bara ännu bättre.

Teaterverket som jag har nämnt typ vartenda inlägg detta år. Jag spelar mer sims 3 (kommer nog komma ett inlägg om sims 3 varje torsdag fr.o.m. nästa vecka), så himla kul att få ut min kreativitet på det sättet. Ska gå och prata med en kurator om ett par veckor och sen ska jag börja läsa böcker igen.
Jag har bestämt mig för att det här ska gå bra, jag ska klara av det här och göra precis vad jag vill.

Är väldigt taggad på livet just nu.

Ha det awesome,

Ciao!

1 kommentar:

  1. Du är så duktig! Och kom ihåg att du inte är ensam om det, we're in thos together <3 puss och kram bebo

    SvaraRadera