lördag 28 september 2013

Dag 5 - En sak du är stolt över dig själv

Tjena mittbena! 

Allt bra med er? Med mig är det bra iallafall :)
Och idag är det dags för något jag är stolt över om själv!
Hm... Ärligt talat va denna ganska svår...

Jag är väl stolt över mig själv för att jag kan va mig själv... Det låter kanske ganska banalt, men det är det inte för mig. När jag var yngre gick jag igenom många olika perioder där jag var klädd på ett viss sätt och försökte va hur andra ville att jag skulle göra.
Senare har jag kommit på att det inte alla gjorde nån skillnad för de jag var med, de tyckte ändå inte om mig. Jag kunde försöka vara som dem och de tyckte ändå inte om mig, så tillslut försökte jag hitta mig själv.
Och jag tycker ärligt talat att jag har lyckats med det idag.
Jag håller på med teater som förr kunde jag bara drömma om, och jag vågade inte säga att jag tyckte om det, medan nu säger jag hela tiden hur mycket jag älskar det!
Min musiksmak har jag även skämts för, jag skämdes för att jag lyssnade på Green Day när jag var yngre, egentligen förstår jag inte varför jag skämdes för det. Det fanns ju inget att skämmas över! Sin musiksmak tycker jag är det sista man ska skämmas över ärligt talat, men men...






Sen har jag klätt mig på olika sätt olika perioder i mitt liv. Jag ville försöka vara en typisk "fjortis" ett tag, jag hade jätte urringade linnen, stort hår och vita läppar!
Jag hade ganska mycket bekräftelsebehov på den tiden, och ville hela tiden att alla skulle berätta för mig hur snygg jag var.
Men ärligt talat, nu när jag kollar tillbaka på bilderna från den tiden, va jag ganska ful.







Jag har även haft min lilla wannabe-EMO period, mörkt hår, mörka ögon, svarta kläder, jag hade tom gjort svarta halvhandskar som jag hade på mig hela tiden. Ibland hade jag även väldigt mörka läppar, kunde tom ha svarta! Men hittade inga bilder på det tyvärr.















MEEEN nu, är jag mig själv till 100%!
Jag klär mig hur jag vill, gör det jag vill och står
upp för den jag är.
Och det är jag faktiskt stolt över!









30-dagars utmaning:
Dag 1 - Om dig
Dag 2 - Dina vänner
Dag 3 - En plats du vill besöka
Dag 4 - Din favorit födelsedag
Dag 5 - En sak du är stolt över dig själv

Dag 6 - Din favoritplats
Dag 7 - En superkraft du skulle vilja ha och varför
Dag 8 - Din favorit superhjälte och varför
Dag 9 - Din favoritmusik
Dag 10 - En låt du lyssnar på mycket och varför
Dag 11 - Ditt drömjobb
Dag 12 - Din favoritbok
Dag 13 - Din favoritfilm
Dag 14 - Tv-serier du kollar på
Dag 15 - Smeknamn du har och varför
Dag 16 - En bild på dig själv för några år sedan
Dag 17 - Ditt dröm resmål 
Dag 18 - Vad har du på dig idag
Dag 19 - Det bästa med i år
Dag 20 - Kändiscrush
Dag 21 - Är du kär
Dag 22 - Favorithögtid
Dag 23 - Din familj/släkt
Dag 24 - Favoritmat
Dag 25 - Favoritfärg
Dag 26 - Vad får dig att må bra
Dag 27 - En bild på dig
Dag 28 - Din favorittid på året
Dag 29 - Vad gjorde du idag
Dag 30 - Valfritt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar