söndag 29 september 2013

Dag 6- Din favoritplats

Dag 6! 
Detta går ju framåt :)

Får man säga, i min pojkväns armar?
För alltså, jag skojar inte, jag tycker allra bäst om att va i hans armar. Jag känner mig trygg i hans famn, vilket inte är så vanligt att jag känner. Sen är det massa andra faktorer iblandade i det hela...

Jag vet att det inte är nån speciell plats det där, men i hans famn så känner jag det jag kände en gång i tiden då jag hade en favoritplats.

Det var i Italien, hos min farmor och farfar. Jag kände mig på nått sätt trygg där nere, jag fick va vem jag var för de tyckte om mig ändå, hela Italien va speciellt för mig.
Italien är fortfarande speciellt för mig, det är även hos farmor och farfar, men inte på samma sätt längre.
För förra året då jag var hos dem insåg jag något, det va lite som ett slag i ansiktet. Jag var inte alls accepterad för den jag var, där skulle man va på ett viss sätt annars pratar dem illa om än och jag är ganska säker på att de gör det om mig, ibland.
Jag insåg även hur dålig politiken var och hur hemskt de har det i Italien.
Favoritplats-känslan försvann det året, det är lite sorgligt att känslan försvann, men jag kunde inte göra nått åt det, så jag får helt enkelt ta det som det är.

Jag känner väl inte exakt samma då jag är med min pojkvän, jag skulle nästan säga att det känns bättre. Jag kan inte ens beskriva varför jag känner mig så trygg med honom, och allra bäst då jag är i hans famn, skojar inte. Som sagt, jag känner mig väldigt trygg.

Egentligen skulle jag dra slutsatsen nu att min favoritplats är vart jag än är, så länge jag är med min pojkvän, för att va med honom, är det bästa som finns.

Haha hoppas inte han tycker att jag är super konstig nu, om han läser detta inlägg....

Ciao!




30-dagars utmaning:
Dag 1 - Om dig
Dag 2 - Dina vänner
Dag 3 - En plats du vill besöka
Dag 4 - Din favorit födelsedag
Dag 5 - En sak du är stolt över dig själv
Dag 6 - Din favoritplats
Dag 7 - En superkraft du skulle vilja ha och varför
Dag 8 - Din favorit superhjälte och varför
Dag 9 - Din favoritmusik
Dag 10 - En låt du lyssnar på mycket och varför
Dag 11 - Ditt drömjobb
Dag 12 - Din favoritbok
Dag 13 - Din favoritfilm
Dag 14 - Tv-serier du kollar på
Dag 15 - Smeknamn du har och varför
Dag 16 - En bild på dig själv för några år sedan
Dag 17 - Ditt dröm resmål 
Dag 18 - Vad har du på dig idag
Dag 19 - Det bästa med i år
Dag 20 - Kändiscrush
Dag 21 - Är du kär
Dag 22 - Favorithögtid
Dag 23 - Din familj/släkt
Dag 24 - Favoritmat
Dag 25 - Favoritfärg
Dag 26 - Vad får dig att må bra
Dag 27 - En bild på dig
Dag 28 - Din favorittid på året
Dag 29 - Vad gjorde du idag
Dag 30 - Valfritt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar